Search This Blog

Friday 29 April 2011

Lagenda Serama ---

Hari nie kita kembali ke zaman kegemilangan serama 10 tahun lepas .. boleh la lepas nie balik check serama masing2 , ayam serama korang semua byk kot baka mana ... antara pembaka tersohor ketika dulu adalah mat awang , husin kijang dan baka ah wee  .... gambar2 nie ST dapat dari album lama saudara napi yang juga pembiak baka asal dari bloodline2 di bawah , ayam yang berada di rebannya kini merupakan cross breed dari baka2 di bawah  .... kesemuanya adalah berasal dari Kelantan ...

Pernah menang game besar ASIA di kelantan ketika dahulu , berharga Rm23k .. baka mat awang tersohor dengan perangainya yang hebat di meja suatu ketika dahulu ..
 Ayam husin kijang juga merupakan baka yang sentiasa berada di TOP 3 ketika dahulu ..mempunyai warna dan aksesori yang cantik .
 
Ayam ah wee , .. bloodline yang cukup mahal dan sgt susah untuk dapatkan ayam dari baka ini ketika dahulu ,. popular dengan ayam selam dan berdada besar .. kenapa perahu siam tu selam pelik je ..? jawapan dia anda tentukan ... 
 
Ini ayam saudara napi ketika dahulu , pernah di tawarkan RM11k ketika itu menang di Bon tempat ke 2 kategori Serama B ... kalau pada masa sekarang , ayam macam nie dah dikelaskan sebagai serama reject rasanya .. begitu indah seni serama yang semakin hari melalui pelbagai tranformasi2 yang agak menarik.. berteraskan pembaka2 di atas ini la wujudnya serama-serama yang hebat ketika kini ..

No comments:

Post a Comment